Uradno – prej

Preden je Tadeja lahko vložila zahtevo za razvezo zakona zaradi nevzdržnih razmer, sta morala z Iztokom opraviti svetovalni pogovor na centru za socialno delo.

Iztok je parkiral na parkirišču pri bloku, v katerem sta prej skupaj živela in se peš odpravil do centra. Bil je prezgoden, a je vseeno stopil gor, sedel in čakal.
Tadeja je prišla točno.
Namenila mu je bežen “Živjo.” in sedla zraven.

“Živjo…” ji je odzdravil in naprej bral zloženko, ki jo je pobral na mizici.
“Kaj, a misli, kdo kaj poklicat?”
“Menda ne pričakuješ, da bodo točni?”
“Men’ se mudi – jaz ‘mam službo!”

To mu je servirala, kadar se je le dalo. Da ima ona službo. Čeprav je ostal brez službe po tistem, ko sta šla narazen.

“A si že kaj dobil za delat?”
“Ne, nisem …”
“Saj. Boli te kurac, kako bom preživljala otroka s tisto borno preživnino!”
“Zakaj si se odločila za ločitev? Ker boš sama bolje in lažje živela?”

S seboj sta imela potrdilo od notarja, da se sporazumno razhajata, da nihče nikogar ne toži, da se on izseli iz stanovanja in da vse v njem ostane njej.
Vključno z okni, za katere bo plačeval kredit še celo leto, omarami, ki jih je brusil, požiral prah, jih brisal in barval, obnovljenim parketom, ki sta ga mojsta zašuštrala in se je klamfal z njima, da sta naredila približno tako kot je treba, klimatsko napravo, ki jo je kupil s predlanskim regresom, zaradi česar nista šla na dopust, ampak v pregreti Ljubljani jo je treba imeti – zaradi otroka.
Tudi ta ostane pri njej.

Ko sta prišla na vrsto, sta uslužbenki deset minut kimala na podatke, ki jih je brala iz notarskega zapisa in potrjevala vse kar je že dogovorjeno.

“Vi, gospod boste prihajali po sina ob petkih ob šestnajsti uri in ga pripeljali nazaj v nedeljo ob šestnajsti uri, gospa pa ima skrbništvo, a ne?”
“Ja … A to je običajna praksa – brez izjeme – da se skrbništvo dodeli materi otroka?”

Vprašanja ni pričakovala …

Tadeja se je ozrla k njemu:” Kaj a bi ga imel ti!?”
“Če bi imel svoje stanovanje, da bi ga lahko imel kje, bodi brez skrbi.”
“No jaz SVOJE stanovanje imam!”
“Nimaš … Stanovanje je od tvoje mame, pol stvari v njem je mojih, tvojih, najinih, če bi bilo stanovanje TVOJE bi dvakrat premislila, preden si me vrgla ven.”
“Če bi ti kaj naredil sam s seboj, kot si mi obljubljal, te ne bi imela razloga vreči ven!”
“Kdaj pa naj bi po tvojem kaj naredil s seboj? Med brušenjem in barvanjem štokov, med obnovo kopalnice, med barvanjem balkonske ograje, med polaganjem laminata, medtem, ko sem poslušal o tvojih težavah s sodelavkami, ko si mi jokala, da te lasten brat postrani gleda, ker ni bil tvoja priča na poroki!?
“Veš kaj …? Jaz sem študirala ponoči! Bi pa po tri ure spal – čemu se moraš pa tudi odreči!”
“Saj sem se. Samemu sebi. A ni dost?”

Gospod, tukaj nismo zato, da bi razpravljali o, o, …tem.”, je njun prepir prekinila uslužbenka.

“Pa mi povejte zakaj smo tu?”
“Ja da se dogovorita glede …”
“A midva?”, in pokazal na svojo bodočo bivšo ženo.
“Ja, gospod.”
Čemu, go – spa, pa potem potrebujeva vas? Saj sva se že vse dogovorila pri notarju, tukaj vam le pritrjujeva tistemu kar sva se že dogovorila.”

“Gospa, tudi tako misli?” je zaman iskala zaveznico.

“Ja, seveda, jaz nimam časa letat od enega do drugega za iste stvari. Jaz … ‘mam službo!”
“No, saj smo že zaključili, samo sprintam vama tole …”

Če bi mogla, bi ga kar prestrelila z očmi.
Po stopnicah je kar tekla, zunaj pa se je ustavila, se s strupenim pogledom obrnila k njemu, ki je stopil ven skozi vrata in rekla:”V petek pol prideš po Fedjo ob štirih?”
“Seveda.”
“In ga pripelješ nazaj v nedeljo!? Da ne bom še zaradi tega skrbela, da ga boš odpeljal v Srbijo in ga ne bom nikoli več videla?”
“A se je tebi čist skisalo? A ti zgledam k kurčev taliban, ki bi otroka odtujil materi al’ kaj? Sama veš, dobr’ veš, da dol nisem bil že več kot dvajset let in da me tud’ nič ne mika hoditi nekam, kjer sem bil maltretiran!”
“Mogoče se ti je pa zaluštal mal svojo čefursko žlahto pogledat!”

Debelo jo je pogledal, saj je mislil, da ima prisluhe.

“Čefursko žlahto!?”
“Ja, mogoče se je tvoj fotr zdaj, k bo šel v penzijo spomnil, da bi si doL kaj kupil in greste tja!”
“Lej Tadeja …”
“Kaj naj gledam ISTOK!?A kako si me uničil? Čist sem presušena in uvela, vsa bleda, ti pa ogorel pa…”

Začela je hlipati.

“A bi moral biti še vedno na tleh? Te moti, da sem se po pol leta pobral in skušam sestaviti svoje življenje nazaj? Bi moral biti še vedno v pizdi pa pr’ psihiatrih? Podn od podna! Tale s čefurji je pa res nizka. Ne bi pričakoval take nizkotnosti od nekoga, ki je diplomiral z desetko.”
Nehala si je brisati solze, ga pogledala in siknila:” Nimam časa zdele … jaz …”
“Ja vem, ti maš službo!”

Obrnila se je in odšla proti avtomobilu, on pa se je v svoji glavi vprašal:” Kome ja decu pravim?”

Prejšnja objava
Naslednja objava
Komentiraj

8 komentarjev

  1. Dober zapis in opis kr(i)ega! Všeč so mi drobne duhovitosti, ki so vpletene. Vsebina pa ne tako zelo.

    In se vprašam, kaj je bilo pa še bolj prej …

    Odgovori
  2. Saj sem vedel da znaš…Drobne duhovitost pa so tako neznatne, da jih še sam komajda opazim.

    Bo treba počakat da se spiše…

    Odgovori
  3. fotografija: svečnik, ki bo zdaj zdaj pognal ogenj.

    Odgovori
  4. jaz sem jo bolj videl kot zlovešče golo drevo brez listja…

    Odgovori
  5. Natasa Smerdelj

     /  september 22, 2012

    Grozno. Ob takih zgodbah se lahko samo zahvalim vesolju, da nimam ne otrok, ne nepremičnine. Praktično nič. In kaj vse priplava na dan. Bljak. 😦

    Odgovori
  6. Marsikaj se potem pokaže. Spregledaš in vidiš spregledano.

    Odgovori
  7. Katarina

     /  september 22, 2012

    Ja jeben ti je kurčev lajf. In sčasoma se nam takele prigode ne zdijo nič posebnega in hodimo ko šutasti zombiji po sveti.

    Odgovori
  8. Sandra

     /  april 12, 2013

    and the story is repeated again and again, pa se vprašaš ,kaj hudiča je narobe z mano ,ampak vseeno živiš in preživiš

    Odgovori

Oddajte komentar

