Branje

Slo po branju sem nedvomno podedoval od svojih staršev, ki po kosilu, zleknjeni na kavč ali udobno v naslanjač, vedno prečitajo par strani.
“Je to nekaj novega?”
“Neee”, očetu odvrne mama in mu spod mizice v dnevni ponudi najnovejše čtivo različnih žanrov.

Od pohištvenih katalogov, do trgovinskih, bele tehnike, različnih trgovinskih mogotcev in vsega boga reklamnih letakov.
No, jaz sem to bralno strast malce izpilil in preberem tudi kaj, kar je vezano v debelejšo skorjo in objema več kot le nekaj pisanih strani.
Tudi sam posegam po različnih žanrih od fikcije, do hardcore kurbarije, pa prek slovenskih klasikov in novodobnih pesnikov ob katerih se počutiš kot bi bil tvoj inteligenčni kvocient enak temperaturi mlačne vode.

Pa vendar to vsi hvalijo in čislajo, razume pa nihče.
Zakaj bi se potem človek trudil s tem?
Gre tu za nek vzgib, da če hočeš biti član neke kajsigavem kakšne intelektualne elite, moraš imeti to prebrano?

Nekateri avtorji so mi blizu in zgodilo se je, da sem v knjigi enega od teh zasledil ime avtorja, za katerega junak knjige meni, da je najboljši pisatelj sploh, pa sem si ime zapisal in bral tega. Potem sem v spremni besedi bral o nekih njegovih vzornikih, pa sem vzel še tiste, vendar sem se že oddaljil in potem nisem več iskal vzporednic. Včasih posrečeno nabašem na kaj zanimivega, včasih ponesreči dobim v roke kako reč, kjer je papir več vreden od zapisanega in si mislim svoje.
Kdaj spotoma iz knjižnice z mizice na kateri ležijo izvodi za odpis odnesem kakšno knjigo in je potem moja.
Moja!

Tako, da imam počasi kar nekaj knjig, ki so vedno pri roki.
Včasih delim kakšno mnenje o kaki prebrani bukli ali pa o filmu, priporočim kakšno reč in celo posodim.
Zadnjič sem prekršil svoje pravilo, ki se ga držim pri filmih in knjigah. Ne gledam in ne berem ničesar, kar je aktualno, še manj tisto, kar je vroče in opevano z vseh koncev in krajev.

Pričakovanje je potem preveliko in si že predstavljaš, kako te bo vrglo na hrbet od silnega presežka. Kako ti bo razširilo obzorja in boš svet videl v novi luči. Šlo je sicer za novo frišno knjigo o kateri sem bral v reviji o knjigah, ki je na voljo v knjižnici, pa sem rekel, no pa jo bom prebral. In sem jo. Ni mi žal. Izjema.

Sicer vedno počakam, da se prah poleže, da mi ne tulijo na uho:” Kako dobro je to!”, “To zdaj vsi berejo!”, tako potem lahko v miru preberem, neobremenjen od hvalnic in superlativov o določenem izdelku.

Ker je od izida knjige, ki me je spodbodla k pisanju tega uvodnika v morebitno nadaljno podajanje mnenja o prebranem, minilo že tri leta sem si jo izposodil.
Z vedenjem, da je bila ob izdaji najbolj vroče blago na naših policah. Ko sem jo odprl sem jo tudi prebral.
V dveh polčasih. Brez podaljškov. Imam pa tudi mnenje o njej.
Prav tako o drugih, a je tole o tej najbolj sveže in najbolj živo in namesto, da bi ga zapisal in podal sem naredil uvodnik v vprašanje ali naj ga sploh podajam?

“Kdo pa si ti, da boš govoril, kaj je dobro, kaj slabo, kaj zanimivo in kaj dolgočasno?”
Sem človek z okusom. Tega ima vsak. Vprašanje pa je, če je moj okus merodajen. Če mu je verjeti in zaupati.
Sem človek z mnenjem. Za tega pa je splošno znano, da je tako kot ritna luknja.
Vsakdo ga ima.

Prejšnja objava
Naslednja objava
Komentiraj

6 komentarjev

  1. Pa vseeno, tudi če je tvoj okus le nekaj, kar ima vsak itd itd. Bi morda lahko tele ” Šlo je sicer za novo frišno knjigo o kateri sem bral v reviji o knjigah …. Ni mi žal. Izjema.” knjige naslov in avtorja na svitlo spravil …? 😉

    Odgovori
  2. Bodem rebrasti, ku ponovno prelistam inu o knjigi kaj več vedeti vem, saj mi je odtlej mnogo iz glavo bilo ušlo.

    Odgovori
  3. “Pa vendar to vsi hvalijo in čislajo, razume pa nihče. Zakaj bi se potem človek trudil s tem?” … ehm … zakaj bi se pa trudil, da te razumejo? Mimogrede … si že naletel na Matiasa Faldbakkena? Imaš 3 v slov. prevodu. Jako zanimiv avtor, letnik ’73 🙂

    Odgovori
  4. Govorim z aspekta bralca. Če nečesa ne štekam, pač ne bom hvalil.
    Nisem še. 😉

    Odgovori
  5. Aaaaah, to pa razumljivo. My bad 😉

    Odgovori

Oddajte komentar

